“Buna dimineata!
Am revenit cu bine, multumim.
Sejurul a fost frumos, ne-am incarcat bateriile. Am avut si ce vizita, a meritat efortul. Nu se simtea ca e pandemie, doar angajatii hotelului purtau masca si, in rest, pe strada sau in trafic se punea masca doar daca era politie...si e multa, f.multa politie inarmata peste tot si filtre la fiecare 10-20 km.
Complexul hotelier Steigenberger Aldau Beach Hotel face toti banii, e o oaza de verdeata si de liniste in desert, gradina cu palmieri si flori frumoase,cu multe facilitati, camere spatioase si curate. Alta data e de mers si stat doar in complex, nu te plictisesti.. Au si teren de golf dar doar pt.jucatori licentiati...deci nu ne-am putut bucura de el..
Denumirea din oferta de 'camere cu sea view' induce in eroare...eventual 'orientate spre mare', marea fiind la distanta, la capatul complexului, noi am stat la etajul 3 si vedeam palmieri si piscina, nu marea.
Tot personalul hotelului a fost f.amabil si vb. mai mult sau mai putin engleza, chiar daca raspund afirmativ la orice le spui, nu inseamna ca au inteles sau ca vor face... Mai putin cand le-am cerut pt.cele 2 excursii 1 pachet vegetarian si nu s-au sinchisit sa-l pregateasca decat dupa insistente si cearta, desi si-au notat initial...
Alta problema, care nu tin de activitatea agentiei dv., a fost ca ne-au infoliat bagajele la hotel pt.zborul de retur, am platit la hotel dar, la aeroport a trebuit sa le facem din nou si sa platim inca o data pt.ca nu au infoliat si fundul trolerelor..ar fi bine sa anuntati la hotel sa le faca pe viitor conform cerintelor.
Mancarea a fost destul de buna, dar cam aceeasi in fiecare zi. Bauturile incluse insemnau apa, bere si vin varsat...orice altceva era pe bani, destul de multi.
Excursiile la Luxor si Cairo au fost f.interesante si f.obositoare.
Ghidul alocat de Karpaten a fost f.amabil dar insistent, din prima zi ne-a presat din prima zi sa cumparam de la el toate excursiile si activitatile, ca 'se ocupa locurile si timpul trece repede' insa preturile, dupa cum am constatat dupa ce am platit, sunt mult mai mari decat preturile altor agentii locale, pt.aceleasi excursii, desi tot prin agentii locale erau organizate ...ne-am simtit peste tot jecmaniti..cam asta e impresia din toate interactiunile cu comerciani si agentii 'binevoitori'---toti ne minteau si incercau sa ne jecmaneasca cu zambetul pe buze...Ca si alti romani, am cumparat de la el...ca era recomandat de Karpaten si parea de incredere...nu ca alte agentii n-ar fi fost. Am platit mult mai mult si cu gandul ca for fi servicii mai de calitate, dar nu a fost cazul..
La Luxor ghidul (care lua comisioane de peste tot de la comercianti de unde ne ducea) ne-a convins sa cumparam niste amulete de 'aur' cu argint...am dat cca 400Euro pe ele si, dupa o baie in piscina, s-au innegrit si coclit, asa zisul aur, e aur doar putin, in rest pleu nenorocit, vandut la suprapret...Cam toti ne intrebau daca suntem pentru prima data in Egipt, acum inteleg de ce...ca sa stie cum sa ne fraiereasca... Cinstea, seriozitatea si punctualitatea sunt concepte straine pentru ei..nu poti pune nici o baza in cuvantul lor. Bineinteles ca nici bonuri/facturi..sau alte documente de plata nu iti dadea nimeni....
Nu iti spune nimeni in prealabil despre haosul si capcanele din spatele 'amabilitatii' oamenilor.
La fel si la hotel, am aflat intamplator ca aveam inclus in sejur 3 mese la restaurant a-la-carte dar cam tot timpul era plin, am reusit pt. o seara sa rezervam o masa..a fost frumos, mancarea buna, dar ospatarii foarte agasanti si presanti sa ne grabim sa comandam, sa luam bauturi scumpe...si iti aruncau farfurii cu felul urmator pe masa cand inca aveai mancare in farfurie, ca sa te grabesti si sa scape de tine...chiar daca m-am luat de ei, nu se sinchiseau, nu e ceva ce te astepti la 5 stele, sau de acceptat in orice alt restaurant..
In excursia de la Cairo, platita pt. grup restrans cu ghid vorbitor de limba romana, am avut experienta neplacuta sa mergem cu un microbus mic, vechi si inghesuit,deloc confortabil si un ghid egiptean, foarte zambitor, dar care habar nu avea limba romana...vorbea foarte greu, mormaia mai mult, stalcit si doar strictul necesar in romana (explicatiile le dadea fie ca erai langa el fie ca nu, el iti spunea placa si trecea mai departe), in rest nu te prea intelegeai cu el...din cauza neplanificarii adecvate a programului, nu am apucat sa vizitam tot ce era in program si era platit ... si nu cred ca se deranjeaza cineva sa ne dea ceva din banii dati pt.excursie inapoi... iar la sfarsit era sa ratam intrarea in piramida pt.ca ghidul era mai preocupat sa ne preseze sa asteptam in masina dupa unii care se plimbau cu camila si sa ne tina din loc sa cumparam prostii de suveniruri sau uleiuri de la cunostintele lui...Nu pentru asta eram acolo.
La muzeul egiptean, 20 min.ne-a tinut la intrare..nu stim de ce, ca nu era coada, 30 min.ne-a alergat cu cateva explicatii mormaite si 30 min.de vizitat singuri, apoi plecat la urmatorul obiectiv..
La Sfinx nici nu am mai ajuns ca era inchis, doar cateva poze de la distanta. In piramida, accesul s-a facut in baza platii a doua bilete..plus spaga la politie si la agentii de paza...si a fost pe fuga (10 min. din cauza incheierii programului de vizitare cauzat de decalarea programului nostru din cauza dezorganizarii ghidului, chiar si a lipsei de comunicare si coordonare dintre el si sofer..) si toti erau calare pe noi sa le dam bani...mai multi, mai multi...nu apucai sa te relaxezi si sa te bucuri de priveliste...Moscheile le-am 'vizitat' din afara sau de la distanta..ca nu era timp...o gluma proasta, sa mergi sa vizitezi dar sa stai in masina blocat in traficul infernal din Cairo si in trecere pe langa unele obiective din program sa faci o poza, ca sa bifeze ghidul ca ai 'vizitat'.
In concluzie, experienta din Egipt a fost inedita, cu bune si rele, nu e pt.pretentiosi chiar daca platesti f.multi bani, complexul hotelier e facut cu gust si atentie la detalii, mai trebuie lucrat la educarea si seriozitatea unor angajati, pe de o parte te relaxezi, pe de alta trebuie sa stai in garda sa nu fii tepuit...prea mult si orice problema apare din vina altora, tot tu esti bun de plata si o treci la pierderi sau...ghinion..nu vad sa-si asume ceva cei vinovati, dupa ce le-ai dat banii.
Cu siguranta vom mai vizita Egiptul, dar avand in spate experienta acestei vacante, sigur se va desfasura altfel si nu vom mai fii impresionati de vrajeala si povestile multora.
In asteptarea unui feedback cu ce masuri sau actiuni veti intreprinde in urma acestui email, va urez multa sanatate si mult succes in activitate."
Cu stima,
Silviu (Hurghada)